Vidste du, at vi lytter indgående til vores kunder?
Vejle Brand er ejet af sine egne kunder, og derfor er det helt essentielt for selskabet, at fingeren er på pulsen i forhold til, hvad kunderne efterspørger i markedet, og derfor afholdes der en række fokusgruppemøder netop nu.
- Det kan godt være, at vi kan komme 80-90% i mål med at sætte en god og attraktiv bilforsikring sammen, men det er en udfordring at vide, hvad vores kunder egentlig gerne vil have. Derfor holder vi fokusgruppemøder, hvor vi inviterer grupper af 10-12 af vores kunder til en god snak over et par timer, hvor vi har udviklingen af den nye bilforsikring i fokus, siger adm. direktør hos Vejle Brand, Claus Lomholdt Poulsen.
En bilforsikring som ved, om du kører godt
Moderne teknologi giver helt nye muligheder for bilforsikringer, og det seneste er, at din bil kan give forsikringsselskabet data om, hvor fornuftigt bilen bliver kørt, og det kan der være kontante fordele ved.
- Jo mindre risiko der er for skader, jo mere fordelagtigt kan vi skrue prisen sammen på bilforsikringen. Det er logikken bag de tanker, vi har om en ny type bilforsikring, som måske ikke passer til alle. Men det kunne måske være rigtig interessant for en del af vores eksisterende kunder og potentielt mange nye kunder, siger direktør Claus Lomholdt Poulsen.
Kunderne hjælper med værdifulde inputs
Fokusgruppemøderne, som er inddelt i forskellige aldersgrupper, giver rigtig meget stof til eftertanke.
- Nu har vi netop afholdt et fokusgruppemøde med kunder, som har haft bil i en årrække, og allerede i næste uge tager vi et mere med den helt unge målgruppe. Møderne giver os en masse rigtigt gode inputs, så vi kan ramme rigtigt, når vi pudser det nye forsikringskoncept af, siger Kent Forsum Sørensen, der er salgschef hos Vejle Brand.
Det store engagement er en af fordelene i et kundeejet selskab, hvor det er kunderne selv, der er med til at påvirke den retning, forsikringsselskabet udvikler sig i.
Tilbage til oversigt